7 речей, які сподобаються рекрутеру у вашому резюме

Що важливо для HR-менеджера у вашому резюме, що змусить його запросити вас на співбесіду, а яка інформація зайва, і чого шукачам взагалі бажано уникати.
Коли рекрутери переглядають десятки надісланих резюме, на яку інформацію вони найбільше звертають увагу? Це питання хвилює багатьох претендентів. Амбра Бенджамін, яка займається підбором персоналу в Facebook, а до цього в Google, розповіла, як іде відбір великої кількості кандидатів, і за що чіпляється око рекрутера в резюме.
Перш за все варто зазначити, що більше ніхто не гортає стопки резюме. Підбір персоналу зараз здійснюється в онлайні. Я коротко опишу як сама і мій відділ в цілому вивчає резюме. Треба зауважити, що я в основному шукаю людей для роботи в офісі, тому найбільш актуальними мої зауваження будуть саме для таких фахівців.
Ось на що я звертаю увагу
1. Остання позиція
Я намагаюся зрозуміти, який нинішній статус людини і чому вона взагалі цікавиться новою посадою. Її скорочують? Або звільняють? Вона просиділа на роботі лише декілька місяців? Чи відповідає її останній досвід тієї позиції, яка відкрита у нас?
2. Популярність компанії
Не буду брехати, я сноб. І не те щоб я вважаю, що одні компанії кращі за інших (хоча деякі точно краще). Це лише питання того, наскільки швидко я можу знайти точку відліку. Це часто складніше, коли я нічого не чула про компанії. Коли я не можу згадати компанію, мені доводиться читати резюме докладніше. Втім, зазвичай це не проблема, якщо тільки воно не відформатовано жахливо і не сповнене орфографічних помилок - тут я зупиняюся.
3. Загальний досвід
Чи просувається людина у своїй кар'єрі? Чи зростає її рівень відповідальності? Чи осмислено виглядають посади? Чи відповідають перераховані обов'язки тому, що я шукаю?
4. Ключові слова
Чи є у людини досвід конкретно для тієї ролі, на яку я шукаю кандидата? Я перевіряю це пошуком. Наприклад, шукаю такі слова, як Рубін на Rails, Мул, Business Intelligence, MBA, консалтинг, POS, Cisco, Javascript, ну і так далі. Ключові слова залежать від посади, але око обов'язково повинно зачепитися за щось релевантне тому, що потрібно в роботі.
5. Прогалини
Вони мене не надто турбують, якщо для них знаходиться достатнє пояснення. Ви витратили три роки на виховання дітей? Відмінно, і більше того, вклоняюся вам в ноги. Ви спробували створити свою компанію і зазнали повної поразки? Вражає! Це достатнє пояснення. Що б там не було, просто напишіть. Занепокоєння викликає тільки відсутність причин.
6. Присутність в мережі
Це і особисті сайти, і соціальні мережі, та й все, що завгодно. У 2 з 3 випадків я неодмінно клікаю на сайт або твіттер-аккаунт. Це один з моїх улюблених моментів в рекрутингу. При цьому я звертаю увагу не стільки на те, що люди пишуть, скільки на те, хто їх читає і кого читають вони. Можна багато зрозуміти по тому, хто цінує ваші думки.
7. Загальна складність
Це і орфографія, і граматика, і зрозумілість тексту, здатність чітко уявляти ідеї.
Я витрачаю на одне резюме приблизно 30 секунд. При цьому я, швидше за все, прочитаю резюме пізніше набагато більш уважно, але тільки якщо зрозумію, що мені подобається кандидат. Потрібно менше хвилини, щоб повністю переварити резюме і позначити, чи треба далі вивчати цю людину. І я не буду читати її далі ретельно, якщо людина не пройшла по вищеописаним критеріям.
На що я рідко звертаю увагу
1. Освіта
Тільки за останній місяць я прогледіла сотні резюме, і здається, жодного разу не заглянула в цей розділ. Коли я відбирала виключно володарів MBA, я дивилася в цю графу найперше, бо шукала випускників топових шкіл. Але тепер я дивлюся на це не часто. Напевно, справа в рівні людей, яких я шукаю. Тут головне досвід. Бувають винятки, коли, наприклад, майбутній начальник людини позначав свої побажання, але це трапляється все рідше і рідше. Звичайно, це сильно залежить від галузі та компанії. Зараз я працюю в технологічній галузі, але я також працювала в управлінському консалтингу, і там освіта вкрай важлива.
2. Красиве форматування
Тут бувають винятки. Мені дуже подобається, коли резюме влаштовано креативно. Але важливо мати на увазі, що якщо ви подаєте резюме онлайн, в більшості компаній воно автоматично конвертується просто в текст і рекрутери часто не бачать, яке воно у вас класне. Якщо ви і хочете зробити щось прикольне зі своїм резюме, майте і просту текстову версію на такий випадок. І якщо вже форматування важливе, надсилайте резюме у форматі PDF.
3. Зовсім особисті деталі
Я навчилася фільтрувати такі речі, як сімейний стан, наявність дітей, питання здоров'я або особисті фото.
А ось чого хотілося б від кандидатів
1. Демонструйте свою особистість
Вставте який-небудь жарт. Розкажіть, як ви любите Nutella (це є в моєму власному резюме). Якщо ви рок-зірка, додайте трохи самознищення (з гумором, звичайно, і витончено). Описувати свій досвід потрібно професійно, але повірте, є способи трохи розважитися. Мені подобається, коли в резюме виявляються тонкі натяки.
2. Додавайте посилання
Але в розумних межах. Не всім хочеться, щоб роботодавець бачив їхню сторінку в Facebook.
3. Перерахуйте головні особисті проекти
Я запитую про це майже в кожному телефонному інтерв'ю. «А чим ви займаєтеся у вільний час?» Це, крім іншого, показує, що у вас є інтерес до своєї області занять і крім годин присутності на роботі.
А ось що найкраще не робити
1. Користуватися шаблонами резюме MS Word
Це виглядає жахливо. Таке враження, що шукач навмисно не хоче, щоб його взяли на роботу.
2. Писати резюме від першої особи
За винятком тих людей, яким це вдається дотепно.
3. Розписувати свій досвід на безлічі сторінок
Якщо ви не професор з безліччю публікацій, вам не потрібно резюме на 8 сторінок. Це не вражає, це дратує. Ущільнюйте, будь ласка. І ні, мені не треба знати, що ви працювали в Burger King в 1988 році.
4. Змішувати першу і третю особу або сьогодення і минулий час.
Виберіть щось одне і дотримуйтеся цього. Я раджу писати в третій особі і минулому часі.
5. Писати мету нагорі резюме
Ну, правда. Ми ж не в 1992 році.
6. Відправляти паперові резюме поштою, факсом або доставляти особисто
Це тягне на негайну дискваліфікацію.
7. Відправляти резюме на адресу керівника
Всяке буває, але взагалі-то керівник не читає резюме. Це приблизно так само, як доставляти нам роздруківку. Ми сміємося над тими, хто так робить.
8. Перебільшувати посади та обов'язки
Зрештою таємне завжди стає явним.

www.work.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад